A zsírégetés mértéke, MEGÁLLAPÍTÁS


a zsírégetés mértéke fogyókúrás cél újévi fogadalom

Az edzés előtt fél órával fogyasztott erős kávé fokozza a zsírégetést egy spanyol kutatás szerint. A zsírégetés a zsírégetés mértéke általánosan a reggel éhgyomorra történő edzést javasolják Fotó: Freepik A Granadai Egyetem UGR pszichológiai karának tudósai kimutatták, hogy a fél órával aerobikgyakorlatok előtt fogyasztott koffein egy erős kávénak megfelelő mintegy 3 milligramm zsírvesztéses liszt kilogrammnyi jelentősen megnöveli a zsírégetés mértékét - olvasható a Medicalxpress című orvostudományi hírportálon.

Emellett kimutatták, hogy a délután végzett testmozgás esetében a koffein hatása erőteljesebb, mint a délelőtti mozgásnál.

a zsírégetés mértéke fogyás ultrahang

A Journal of the International Society of Sports Nutrition című tudományos lapban bemutatott vizsgálatukban a kutatók azt akarták meghatározni, hogy a koffein, a sportteljesítmény növelésére a világon leggyakrabban alkalmazott ergogén anyag valóban megnöveli-e a zsír oxidációját, vagyis égését testedzéskor. Annak ellenére, hogy táplálékkiegészítőként való fogyasztása meglehetősen elterjedt, jótékony hatásának tudományos bizonyítása hiányos. A zsírégetés növelésére általánosan a reggel éhgyomorra történő edzést javasolják, ugyanakkor ennek nincsen tudományos alapja, hiszen nem tudni, hogy ennek oka a reggeli edzés maga vagy pedig az, hogy hosszú idő telt el táplálkozás nélkül - fogalmazott Francisco José Amaro-Gahete, az UGR kutatója, a tanulmány vezető szerzője.

a zsírégetés mértéke qu est ce qu un zsírégető

A kutatásban 15 férfi vett részt, koruk átlagosan 32 év. Hetente négy edzést végeztek, előtte 3 milligramm per kilogramm koffeint vagy placebót fogyasztottak reggel 8 vagy délután 5 órakor, az edzést megelőzően.

a zsírégetés mértéke 4 zsírégető segítő

A zsíroxidáció mértékének változását is megerősítette a kutatás: a délutáni értékek magasabbak voltak, mint a reggeliek ugyanannyi idejű koplalást követően. Az eredmények szerint ugyanakkor a reggel, kávét követően végzett edzés hasonló mértékű zsírégetést idéz elő, mint az azonos délutáni testmozgás koffein nélkül.

a zsírégetés mértéke zsírégethet egy nap alatt

Összességében tehát a koffeinbevitelt követő délutáni testedzés a legoptimálisabb a zsírégetést megcélzó sportolók számára.