Fogyni aludni kevesebbet


Kisebb betűméret Az újévi fogadalmak rangsorában garantáltan toplistás a "leadok x kilót", persze ezt lehet cifrázni is olyanokkal, hogy "többet mozgok", "kevesebbet eszem" és a többi.

Ám most elárulunk egy nagy titkot: a legtöbb efféle fogadalom mit sem ér, ha elhanyagoljuk az alvást.

Sleepwell 6 ok, amiért az alvás fogyaszt Te is alulteljesítesz? Ennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás Az alvás tényleg fogyaszt, vagy ez túl szép ahhoz, hogy igaz legyen? Miért kell aludni, ha fogyni akarunk?

Küzdhetünk akármennyit a kalóriákkal, a sporttal, a tutibiztos fogyókúra-módszerekkel, ha nem alszunk eleget - erősítette meg egy újabb kutatás a már korábban is emlegetett tézist. Arról már a legtöbben hallottunk, hogy az alvás mennyisége és minősége számos szempontból hatással lehet az életünkre.

a végső fogyás kihívása

A rossz éjszakák gyakorta okoznak olyan panaszokat, mint például alacsony energiaszint, gyenge munkateljesítmény, vagy akár ingerlékenység. Arra azonban kevesebben figyelnek, hogy az alvás a táplálkozási szokásokat is nagymértékben befolyásolja. Érdemes néhány hétig naplót vezetni, milyen ételeket kívánunk fogyás hickory nc a napokon, amikor rosszul aludtunk: a legtöbb embernél az álmatlan éjszakákat gyakran követi olyan kedélyjavító ételek utáni sóvárgás, amelyek magas zsír- és szénhidráttartalmúak.

súlycsökkentő peptidek mellékhatásai

Egy idén közzétett kísérletben például összehasonlították a vizsgálatban részt vevők étkezési szokásait: az általuk átlagosan megszokott órás alvás helyett fogyni aludni kevesebbet 5 órát engedték őket aludni. Az eredmény szerint a kevesebb alvás után jobban vágytak a zsírosabb és cukrosabb ételekre még késő éjjel is, ráadásul napközben is többet ettek, mint azok, akik sokat aludtak.

regim alimentar pt ficat gras

A testsúlyt a legkönnyebb úgy megtartani, ha egyensúlyban van az étellel bevitt és a különféle tevékenységekkel leadott energia. Ha többet eszünk, mint amennyit felhasználunk, akkor hízás lesz az eredmény, ha kevesebbet viszünk be az étellel, mint amire a napi tevékenységhez szükség van, akkor fogyunk - ezt minden súlyproblémás jól tudja.

zsírvesztés grafika

Csakhogy ha a kevés alvás miatt hiányzó energiát evéssel igyekszünk pótolni, ahelyett, hogy a felesleges kalóriákat az ébren maradásra fordítanánk, akkor a fogyókúrának kétségessé válik a sikere. Ha végképp nem tudunk ébren maradni szénhidrát és zsír nélkül, érdemes akár napközben pár percet szundikálni, már ez is sokat javíthat a kilók ellen folytatott küzdelemben - mutat rá a Huffingtonpostban megjelent írás.

  1. 6 ok, amiért az alvás fogyaszt - Kevesebbet aludni a fogyáshoz
  2. A jó alvás segít sikerre vinni SomnoCenter — Az alvászavar központ Tapasztalt alvásszakértő orvosainkkal és csúcsminőségű alvásvizsgálatainkkal várjuk mindazokat, akik szeretnének újra kipihenten ébredni.

Fotó: freedigitalphotos. Az epidemiológiai vizsgálatok szerint a nyugtalan alvás növeli a súlygyarapodást, bár nem árt óvatosnak lenni és nem átesni a ló túlsó felére: ha rendszeresen napi 9 óránál többet alszik valaki, az ugyanúgy a hízás malmára hajtja a vizet, mint a hat óránál kevesebb alvás. De nemcsak az alvással töltött órák számítanak, hanem az is, hogy az az alvás milyen minőségű.

Az alvás a fogyókúra fontos része Többet aludni kevesebbet fogyni fogyni Újévi fogyókúra? Ha a fogyás vagy az alakformálás a célod, a minőségi alvás ugyanolyan fontos, mint a kemény, izzasztó edzések. A következő 6 nyomós érv elolvasása után te is biztosan hamarabb elalszol az éjszákba nyúló sorozatnézés helyett, vagy épp kora reggel adsz még magadnak egy kis időt a pihenésre, mielőtt sorra vennéd a munkahelyi teendőket.

Sokan ismerik az érzést, hogy felkelnek órányi alvás után, de szinte fáradtabbnak érzik magukat, mint amikor fogyni aludni kevesebbet. Ha ezt rendszeresen tapasztalja, érdemes kivizsgáltatni magát egy alváslaborban, mert elképzelhető, hogy valamilyen alvászavara van, például apnoéval küzd.

Újévi fogyókúra? A jó alvás segít sikerre vinni Többet aludni kevesebbet fogyni fogyni. Édesanyaként, főleg természetes zsírégető szoptatás közben még pici a gyerekek, az egyik legkritikusabb pont a mindennapokban az alvás. A babák és a kisgyerekek sokszor felébrednek éjszaka és ilyenkor ébresztik az anyukájukat is.

Ez az ismétlődő légzéskimaradás megzavarja a pihentető alvást, ezáltal hatással van az anyagcserére - és akadályozza a fogyást. Az alvási apnoéban szenvedők körében a tanulmány szerint nagyobb az elhízottak aránya, ráadásul több férfit érint ez a betegség, mint nőt.

Az alvás tényleg fogyaszt, vagy ez túl szép ahhoz, hogy igaz legyen?

Korábbi statisztikák szerint ha a betegeknél eredményesen kezelik az apnoét, a testsúlyuk is normalizálódik, vagy legalábbis közelít a normálishoz. Ha tehát tényleg mindent megtesz a fogyásért, de az mégsem hozza meg a kívánt eredményt, érdemes az alábbi kérdéseket sorra venni: - Az alvással és ébren töltött idő viszonylag állandó?

Ha nem, van valamilyen tünete az alvászavarnak?

hasi zsírégető szalag

Például az önnel együtt alvó társ tapasztal légzéskimaradásokat? Persze önmagában a megfelelő alvás sem csodaszer, szóval az alacsony kalóriatartalmú ételeket és a sok mozgást az új évben se hanyagolja!