Jóllakottsági index fogyás


Míg korábban csak a cukorbetegek foglalkoztak vele, az elmúlt években egyre több fogyni vágyó számára vált ismerté a glikémiás index fogalma.

jóllakottsági index fogyás

Az úgynevezett GI-diéta lényege, hogy kiiktatja - de legalábbis csökkenti - a gyors felszívódású szénhidrátokat, melyek többek között a vércukorszint-ingadozásáért és a hízásért felelnek. Ezzel a módszerrel elérhető a dietetikusok által egészségesnek tartott heti egy - vagy akár másfél - kilogrammos fogyás, amivel három hónap alatt könnyedén megszabadulhatsz 15 kiló feleslegtől. Mindezt éhezés és jojó nélkül.

A túlsúly, illetve elhízás kialakulásával összefüggésben már jó ideje nem a zsíros, sokkal inkább a szénhidrátban gazdag táplálékokat említik a dietetikusok. A szénhidrátok közül is elsősorban a magas glikémiás indexszel bíró ételek számítanak veszélyesnek. Próbáld ki a GI-diétát, ha szeretnél megszabadulni havi négy-öt kiló feleslegtől - és mindezt éhezés nélkül szeretnéd megtenni.

Állandó jóllakottság GI-diétával A glikémiás index egy szám között, mely azt mutatja meg, hogy az adott jóllakottsági index fogyás milyen hatással van a vércukorszintre. Annál alacsonyabb ez a szám, minél kevésbé emeli meg az étel a vércukorszintet, illetve annál magasabb, minél több inzulint kell termelnie a szervezetnek a vércukor lebontásához.

A folyton éhező kövérek - a fogyás titka A megfelelő étvágy alapvető az életben maradás szempontjából, jelen tudásunk szerint ennek kialakításában, az anyagcsere működésében gén játszik közre, és a szabályozási folyamatok komplexitása az oka annak, hogy szinte lehetetlen hosszútávon is hatékony gyógyszert fejleszteni ezen a területen.

Miért nem jó, ha magas? A magas glikémiás indexű táplálékokkal az a probléma, hogy alacsony rost- és magas szénhidráttartalmuknak köszönhetően a szervezetnek kevés energiájába kerül feldolgozni őket, hirtelen emelik meg a vércukorszintet, ami aztán ugyanilyen gyorsan vissza is esik.

jóllakottsági index fogyás

A vércukorszint ingadozása pedig falásrohamokat idéz elő: a gyorsan feldolgozható, rostszegény szénhidrátot a szervezet zsírrá alakítva elraktározza, majd miután ezt megtette, úgy érzékeli, hogy utánpótlásra van szükség. Magas glikémiás indexű táplálékok: kötött Jellemzően a finomított, rostszegény ételek glikémiás indexe magas, de a fruktózban gazdag gyümölcsök is ide tartoznak.

jóllakottsági index fogyás

Ebbe a kategóriába sorolható tehát a cukor, az édesített tejtermékek, a szörpök, sok gyümölcslé, a sütemények, a csokoládék, a gyümölcsök közül a szőlő, a banán, valamint csaknem minden aszalt gyümölcs. A fehér rizs és a fehér liszttel készült pékáruk, tésztafélék glikémiás indexe is magas.

halparadicsom.hu: Glikémiás index VS. inzulin index NAGYON ÉRDEKES!

Képeken 7 magas glikémiás indexű étel, amitől leáll a fogyás Közepes glikémiás indexű táplálékok: között Ide sorolható többek között a méz, a háztartási keksz, a lekvárok, a gyümölcsök közül az ananász, sárgadinnye, füge. Közepes glikémiás indexű ételnek számít még a főtt krumpli vagy a 10 tipp a zsírvesztéshez is.

jóllakottsági index fogyás

Alacsony glikémiás indexű ételek: 40 alatt A legtöbb zöldség ebbe a kategóriába sorolható, a gyümölcsök közül pedig az alacsonyabb fruktóztartalmúak - például az alma, körte, grépfrút - szerepelnek itt. A zabpehely és a teljes kiőrlésű pékáruk, tésztafélék ugyancsak alacsony glikémiás indexűek. Így kövesd a GI-diétát Iktasd ki étrendedből a magas glikémiás indexű ételeket, amelyek hízáshoz vezetnek.

  • Hogyan teheti le a szoptatás a fogyást
  • Megvan, mi okozza a jóllakottság érzését, így könnyebb lesz a fogyás - Dívány
  • Kövér bombák segítenek a fogyásban
  • Kiegészíti a fogyás halmát

Részesítsd előnyben a magas rosttartalmú ételeket, amelyek hosszan tartó jóllakottságot biztosítanak. A folyamatos táplálék-utánpótlás és a jóllakottsági index fogyás vércukorszint érdekében naponta ötször étkezz kis adagokban.

Kezdőlap A jóllakottsági index étrend és a fogyás A jóllakottsági index étrendje az elfogyasztandó ételek megválasztásán alapul, jóllakóképességüknek megfelelően.

Ne feledkezz meg a napi megfelelő mennyiségű folyadékbevitelről - ami nélkülözhetetlen a kellő gyorsaságú anyagcseréhez.