Naponta hány étkezés fogy


Az egészséges táplálkozás alapjai - az ivóvízfogyasztás és a folyadékbevitel (7-8. oszt. korcsoport)

Mit javasol a dietetikus, hányszor együnk egy nap? Tény, hogy nagyobb eséllyel többet eszünk akkor, ha az étkezéseink között több idő telik el, de egy jól összeállított, rostokban és tápanyagokban bővelkedő étkezés akár több órán át is fedezheti a szükségleteinket úgy, hogy közben nem raktározunk zsírt, és nem is éhezünk. Célszerű, ha a reggelink alapját az összetett szénhidrátok adjákde nem feledkezhetünk meg a teljes értékű fehérjékről sem.

naponta hány étkezés fogy

Ebédnél fontos, hogy a fehérjék és szénhidrátok mennyiségileg kiegyenlítsék egymást. Ilyenkor vehetünk magunkhoz magasabb keményítőtartalmú, gyorsabban felszívódó szénhidrátot, viszont ügyeljünk arra, hogy ezt legalább kétszeres mennyiségű, lassan felszívódó, alacsony glikémiás indexű élelmiszerrel is egészítsük ki például egy rész rizs, két rész párolt zöldség. Vacsoránál aztán az arányok forduljanak meg, naponta hány étkezés fogy utolsó étkezés bővelkedjen zsírszegény fehérjékben, amit lassan felszívódó szénhidrátokkal egészíthetünk ki.

Fogyás hasról 3 nap alatt?

A legjobb, ha az utolsó étkezésünket a lefekvés előtt három-négy órával befejezzük. A három főétkezést szükség esetén kiegészíthetjük egy-két kisétkezéssel, amelyek szinten tartják a vércukor- és inzulinértékeinket a következő étkezésig. Kisétkezésre fogyaszthatunk gyümölcsöt, zsírszegény tejtermékeket, viszont óvakodjunk a magas kalóriatartalmú péksüteményektől, a nasiktól! Vizet is!

naponta hány étkezés fogy

Átlagos folyadékigényünk, amit a testmozgás mértéke, a külső hőmérséklet fokozhat, ideális testtömegünk 4 százaléka. Ha egy-másfél óránként elfogyasztunk egy-egy pohár folyadékot, és naponta eszünk gyümölcsöt, zöldséget, zsírszegény tejtermékeket, könnyen kielégíthetjük a szervezetünk folyadékigényét.

naponta hány étkezés fogy