Sprintek a fogyás technikájához. 2. Fogyjon gyorsan, majd lassítson


  • Súlycsökkenés izomdisztrófia
  • Milyen izmokat fejleszt a futás?
  • Fogyjon anélkül hogy elveszítené a görbét
  • Fogyni kell a fogantatáshoz

Milyen izmokat fejleszt a futás? Hirdetés Futás közben rengeteg izomcsoport összehangolt munkája zajlik egy bizonyos mozdulatban akár izom is részt vehetígy aki rendszeresen fut, komplex testi változásokra számíthat.

Az, hogy a futás fő izmai az alsó végtagon, vagyis a lábon találhatóak, talán senkinek nem újdonság.

Kilenc tipp ahhoz, hogy miképpen égethet több zsírt futás közben! A futással való fogyás titka nem a hosszabb táv vagy a gyorsabb tempó, hiszen a ritkább és kevésbé erőteljes futás jelentősebb fogyást eredményezhet! A kulcs az okosabb hozzáállás! Cikkünkben Eric Orton ultramaratonsita zsírégető tippjeit olvashatják.

Az viszont sokakat meglephet, hogy a törzs és a kar izmai has, hát illetve bicepsz, váll is komoly munkát végeznek futás közben. Nézzük tehát részletesen, hogy mely izmokat fejleszti a futás, vagyis milyen testi változásokra számíthatunk, ha rendszeresen futunk.

sprintek a fogyás technikájához

Haladjunk alulról felfelé. Talp és lábfej izmai A talpban egy izom, a nagylábujj hosszú hajlítóizma m. Ennek az izomnak csak kis része helyezkedik el konkrétan a talpban, valójában a szárkapocscsontot köti össze a nagy lábujjal!

sprintek a fogyás technikájához

A boka stabilizációjában természetesen további izmok vesznek részt, melyek szintén a lábszárról eredve a lábfej különböző részeire tapadnak. A lábszár izmai A futás szempontjából a lábszárban két fő izmot érdemes megemlíteni. Az elülső sípcsonti izom musculus tibialis anterior és a háromfejű lábikraizom, más néven vádli m.

sprintek a fogyás technikájához

Fontos megemlíteni, hogy a lábszárat könnyű túlterhelni, amely legrosszabb esetben akár Achilles-ín sérüléshez is vezethet, ezért kiemelten fontos betartani a fokozatosság elvét az edzésekben!

Comb és a csípő izmai Futás közben a fő munkát a comb és a csípő izmai végzik.

  • Folsav fogyás
  • Lefogy ha megfázik
  • Új irányok orvos fogyás rogers ar

Ha magunk elé képzelünk egy futót, láthatjuk, hogy a futás tulajdonképpen a térd és sprintek a fogyás technikájához csípő hajlításának és nyújtásának véget nem érő folyamata. Ebben sprintek a fogyás technikájához mozgásban a comb és a csípő feszítő és hajlító izmai vesznek részt.

sprintek a fogyás technikájához

Név szerint ezek a négyfejű és kétfejű combizom m. Természetesen a többi mozgáshoz hasonlóan ezek munkáját is sok más izom is segíti, de a fő feladat az övék.

sprintek a fogyás technikájához

A magyar nyelvben egyébként meglehetősen furcsák az ezzel a mozgással kapcsolatos kifejezések, ugyanis valójában a combhajlító és feszítő izmokkal nem a combot, hanem a térdet és a csípőt mozgatjuk, a csípő hajlítást és feszítést pedig a köznyelvben inkább térdemelésnek hívjuk.

Lényeg a lényeg, hogy futás közben formás combot és feneket építhetünk, az edzés intenzitásának helyes megválasztásával pedig izomnövekedést sprintek vagy éppen szálkásodást hosszú futások érhetünk el.

Два часа. Три. Она перевела взгляд на пустую шифровалку. Скорее бы просигналил ее терминал. Но тот молчал.

Ahhoz, hogy a mozgás stabil legyen, szükség van az egyenes, ferde és haránt hasizmokra m. A futás tehát a törzsizomzat fejlesztése révén jótékony hatással van a testtartásra is, melynek előnyeit a hétköznapokban is élvezhetjük. Karok Bár a hétköznapi futó talán kevésbé veszi észre a kar izomzatának változását, a futás mégis fejleszti a váll és a felkar izomzatát is.

Ne betonon fuss, mert az károsíthatja az ízületeidet. Melegíts be, majd nyújts! Kezdőként kisebb távval és tempóval érdemes kezdened az edzéseket!

A törzsizmoknál már említett helyes testtartás megtartásában illetve a futás közbeni karmunka végzésében a vállöv izomzatának nagy szerepe van. A helyes tartást kis görgetegizom m.

A lábszár izmai

A futás intenzitásának növelésével, ahogy a karokra egyre jobban szükség van a kívánt sebesség elérésében ezek az izmok egyre nagyobb szerepet kapnak. Egy sprinter láthatólag kidolgozott felsőtesttel rendelkezik, így aki futással szeretné fejleszteni ezeket az izmokat, javasoljuk a rövid, ám intenzív edzéseket. Összességében tehát láthatjuk, hogy a futás önmagában is rengeteg izmot fejleszt még akkor is, ha nem végzünk mellé kiegészítő edzéseket.

Sprint

Az pedig talán senkinek sem újdonság, hogy bizony a futás rengeteg kalóriát is eléget, így az általa elérhető fogyás szintén pozitív testi változásokat eredményez.