Étrend demencia ellen


kalóriaszámlálással lehet fogyni

Vannak még csodák! Példaértékű kezdeményezés az idősek otthonában A chicago-i Rush University Medical Center kutatói olyan diétát állítottak össze, amelynek célja kifejezetten a szellemi hanyatlás megelőzése.

Éhezhet-e az agyunk? - Memóriavédő táplálkozási tanácsok

A szakemberek MIND azaz elme- diétának nevezték el az étkezési programot. A diéta lassítja a szellemi hanyatlás ütemét Azok, akik étrend demencia ellen a leginkább a diéta szerint étkeztek, 53 százalékkal kisebb eséllyel betegedtek meg Alzheimer-kórbande valamennyi pozitív hatás azoknál a résztvevőknél is megjelent, akik csak nagyjából követték a diéta alapelveit.

A kutatók 10 olyan ételt jelöltek meg, amiből érdemes gyakran fogyasztani, és 5 olyat, amit pedig jobb kerülni. MIND diéta által javasolt ételek Zöld, leveles zöldségek A zöld, leveles zöldségekből hetente hat adaggal érdemes fogyasztani, de már azoknál is megfigyelhető valamennyi előnyös hatás, akik legalább heti kétszer esznek ilyet.

A salátafélék, spenót, sóska mellett ide tartozik a káposzta, kelkáposzta, kelbimbó és a brokkoli is.

  • Tiens fogyókúrás tea mellékhatások
  • A ripper zsírégető eredményei
  • A legjobb ételek demencia ellen - HáziPatika

Egyéb zöldségek A leveles zöldségek mellett a többi zöldség répa, retek, karalábé, zeller, stb. Ideális esetben hetente legalább hat adag leveles, zöld zöldséget, és hat adag másmilyen zöldséget fogyasszunk.

Olajos magvak, dió, mandula, mogyoró Hetente öt alkalommal együnk diót, mogyorót vagy más olajos magvat. Egy adag az olajos magvakból nagyjából egy nagyobb maréknyit jelent, azaz ennyit kell ennünk majdnem minden nap.

Mediterrán diéta: nem csak fogyhat vele, a demenciát is elkerülheti

Áfonya vagy más bogyós gyümölcs A Étrend demencia ellen konkrétan kékáfonyát ajánlanak, ebből hetente két adaggal kellene megennünk. Egy adag kékáfonya fél bögrényit jelent.

  • Saxenda fogyókúra
  • Testzsírveszteség százaléka hetente
  • Mediterrán diéta: nem csak fogyhat vele, a demenciát is elkerülheti - EgészségKalauz

Korábbi kutatások a többi bogyós gyümölcs szellemi egészségvédő szerepét is alátámasztották, így a szakemberek szerint feltehetően az is jó, ha ugyanennyi epret, málnát vagy ribizlit eszünk rendszeresen. Fotó: hewholemeal. A MIND-diéta szerint hetente három adag babot érdemes fogyasztanunk szellemi épségünk megőrzése érdekében. Egy adagnak számít fél bögrényi szárazbab, amit tetszőleges módon elkészíthetünk.

Mit tehetünk a demencia ellen?

Teljes kiőrlésű gabona Teljes kiőrlésű, rostdús gabonából legalább naponta három adagot kell enni — ez lehet müzli, gabonapehely vagy barnakenyér is. Egy adagnak egy szelet kenyér felel meg.

a gyógyteák segíthetnek a fogyásban

Hal Heti egyszeri halfogyasztás már csökkenti a szellemi hanyatlás kockázatát — ezt megehetjük akár konzerv formájában is. Szárnyashús Hetente legalább kétszer kell ennünk szárnyashúst csirke, pulykaez a mennyiség már jó hatással van az agyra.

arczsírvesztés orrplasztika után

Olívaolaj A kutatók szerint azokban az esetekben volt megfigyelhető az olívaolaj védő hatása, amikor a résztvevők a legtöbb ételben olívaolajat használtak az egyéb zsiradékok helyett. Vörösbor Az alkohol, és főként a vörösbor egészségvédő vagy épp egészségkárosító hatása évtizedek óta ellentmondásos téma.

MIND-diétával a demencia ellen MIND-diétával a demencia ellen Zöld leveles zöldségekben, babfélékben, bogyókban és teljes kiőrlésű gabonában gazdag diétával lassítani lehet a kognitív képességek időskori hanyatlását — írja egy amerikai tanulmányra hivatkozva az MTI.

A MIND-diéta kutatóinak eredményei szerint napi egy pohár vörösbor segített megelőzni az Alzheimer-kórt, ugyanakkor ennél nagyobb mennyiség már káros hatású. Kerülendők Vörös hús, vaj, margarin, sajt, péksütemény, olajban sült gyorsételek sült krumpli, hamburger Jó hír, hogy a kutatások tapasztalatai szerint a MIND-diéta akkor is hatásosnak bizonyult, ha nem tartották be minden előírását. Ez mindenkit motiválhat, hiszen nem kell lemondani a kedvenc ételeikről sem.

Az Alzheimer-kór és a demencia a legrettegettebb betegségek közé tartoznak, és erősen összefüggnek a túlsúllyal. A problémákra egyszerre próbál megoldással szolgálni a MIND-étrend. Ezt a táplálkozástudós Martha Claire Morris úgy állította össze, hogy az agy egészségét és a táplálkozást vizsgáló több kutatást is alapul vett. Ez arra utal, hogy az étrend az egészséges és elismert mediterrán táplálkozást és a DASH-programot egyesíti az idegi betegségek megelőzésére.

Ráadásul minél tovább követte valaki ezt a diétát, annál nagyobb védelmet nyújtott az a demencia ellen. Címlapfotó: antiquetruth.